نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
علاقه دراكسلر به یووه گزینه انتقال او را یكبار دیگر روی میز مدیران یووه گذاشت

علاقه دراكسلر به یووه گزینه انتقال او را یكبار دیگر روی میز مدیران یووه گذاشت

ژولین دراكسلر آنقدر یووه را دوست دارد و از اين تيم طرفداري مي‌كند كه حتي ترسي از  ابراز تمايلش در پيوستن به يووه ندارد. شايد بتوان او را يك بيانكونري دور از خانه ناميد! با وجود احتمال ضعیف، قرارداد با ولفسبورگ و خاطره نامطلوب مذاكرات فرسایشی سال گذشته و پولی كه در نهایت برای جذب او پرداخت نشد نیز همچنان مي‌توان او را یكی از چندین گزینه جدي در نقل و انتقالات تابستانی یوونتوس مفروض داشت.

 

دقیقاً یكماه پیش بود كه ژولین دراكسلر فوق‌ستاره جوان تیم ملی آلمان و باشگاه ولفسبورگ چند ساعت بعد از شكست ایتالیا در یورو و در حالیكه او یكی از پنالتی‌زن‌های آلمان در آن دیدار بود، در صفحه اینستاگرامش تصویری از خود در حالیكه لباس جانلوئیجی بوفون در دیدار ایتالیا ― آلمان را در دستانش گرفته بود نوشت: «پنالتی زدن به جی‌جی بوفونِ افسانه‌ای برایم یك افتخار بود. »

 

بحث در مورد بیش از 1747 كامنتی كه زیر این پست گذاشته شده خود می‌تواند موضوع گزارشی دیگر باشد اما شاید بتوان با مرور چند كامنت انتهایی به میزان علاقه و هیجان طرفداران یووه برای بیانكونری شدن او پی برد. نمونه‌هایی مثل: «چقدر حیف كه سال گذشته به یووه نیامدی. امیدوارم روزی به یووه بیایی»، «ژولین به یووه بیـــا» و ده‌ها نظر و درخواست دیگر از این دست.

 

سال گذشته در چنین روزهایی همه چیز مهیا بود تا دراكسلر چمدان‌هایش را ببندد و عازم تورین شود اما هر روز كه می‌گذشت و رسانه‌ها با اطمینان او را یوونتوسی می‌نامیدند او در واقعیت از یووه دورتر و دورتر می‌شد. بهترین روایت از آنچه باعث شكست این ترانسفر شد، حرف‌های خودِ دراكسلر است كه دو ماه پیش (اوایل ژوئن) در گفتگو با روزنامه «لاگاتزتا دلو اسپورت» گفت:

 

با اینكه شخصاً با یوونتوس به توافقات اولیه رسیده بودیم و در حالیكه من هم مثل همه فكر می‌كردم كار پیوستنم به یووه تمام شده، متوجه شدم كه مسئولین شالكه با ولفسبورگی‌ها به توافق مالی مدنظرشان دست یافته‌اند تا من جایگزین كوین دی‌بروین در این تیم شوم. شاید اگر روند مذاكرات كمی سریع‌تر پیش می‌رفت من هم‌اكنون در تورین بودم.

 

اما تمایل دراكسلر برای یوونتوسی شدن حتی بسیار بیشتر از آن چیزی بوده كه در بالا خواندید. او در بخش دیگری از این مصاحبه با افشای حس درونی‌اش به یووه، از میلیون‌‎ها سیاه و سپید در دنیا اینچنین دلربایی می‌كند:

 

همیشه به یوونتوس علاقه‌ داشته‌ام و نتایج این تیم را دنبال می‌كنم. در ماه اکتبر سال گذشته و با توجه به نتایج یووه، فکر می‌کردم جدایی توز، پیرلو و ویدال عامل اصلی افت یووه بوده اما فتح سری A و كوپا ایتالیا خلاف این را نشان داد... من حتی معتقدم یووه در جام قهرمانان كاملاً شایسته شكست بایرن و صعود به مرحله بعد بود.

 

 

سرویس ورزشی روزنامه چاپ برلینِ «بیلد تسایتونگ» روز گذشته گفتگویی با دراكسلر انجام داد كه بخش‌هایی از آن بار دیگر او و یوونتوس را بهم نزدیك كرده است. جایی كه او تلویحاً از علاقه‌اش به ترك ولفسبورگ و پیوستن به باشگاهی طراز اول علی‌رغم قراردادی كه تا تابستان 2020 با گرگ‌ها (لقب باشگاه ولفسبورگ) خبر می‌دهد و آنچه علی‌رغم تمایل او به یووه گمانه «یووه ― دراكسلر» را تقویت می‌كند، شركت سرشناسِ مدیریت و ترانسفرینگ قوتبال آلمان «ROGON» است؛ همان كمپانی پیشرویی كه وكالت دیگر گزینه یووه، لوئیز گوستاووی برزیلی را نیز بر عهده دارد.

 

اخبار تأیید نشده از ارتباط ROGON و ماروتا در روزهای گذشته خبر می‌دهند. هرچند به نظر می‌رسد نقطه عطف این مذاكرات گوستاوو است اما ابراز تمایل دراكسلر و دست به جیب كردن‌های كم‌سابقه یووه در تابستان 2016 شاید منجر به اتفاقی شود كه هیجانی بی‌سابقه را به خانواده بیانكونری‌ها تقدیم كند.

 

با قوت گرفتن شایعه انتقال دراكسلر به یووه در ساعات گذشته، اولین سوالی كه به ذهن علاقه‌مندان متبادر می‌شود مبلغی است كه یووه با پرداخت آن می‌تواند ولفسبورگ را وسوسه كند. این بازیكن سرعتی و تهاجمی آنچنان كه در رسانه‌ها آورده شده تابستان قبل در نهایت با مبلغی در حدود 36 میلیون یورو به تیم نخست ایالت نیدرزاکسن پیوست؛ 10 میلیون بیشتر از آنچه یووه و ماروتا در تابستان 2015 تمایل به هزینه‌كردن داشتند. حالا در حالیكه پایگاه اینترنتی «ترانسفر ماركتینگ» قیمتی در حدود 28 میلیون یورو برای او و 17 میلیون برای گوستاوو تخمین زده است باید دید آیا انتقال رویایی یووه بالاخره عملی خواهد شد یا او همچنان جزء فانتزی‌های ترانسفرینگ تیفوسی‌های یووه باقی خواهد ماند؟!

 

ژولین دراكسلر بازیكن 22 ساله و شماره 19 باشگاه ولفسبورگ به همراه این تیم در رقابت‌های فصل گذشته بوندس‌لیگا موفق به كسب نایب قهرمانی شد. او 36 بار با لباس سبز این تیم به میدان رفت و 9 گل نیز به ثمر رساند. او همچنین یكی از بازیكنان تیم ملی آلمان در یورو 2016 بود و در دیدارهایی كه به میدان رفت نیز نمایشی تحسین برانگیز از خود ارائه كرد. او ضمن آنكه تجربه بازی در سمت چپ و راست زمین را دارد، توانمندی موثری نیز در پس هافك تهاجمی دارد. سرعت، خصایص تهاجمی، توانایی بازی با هر دو پا و شوت‌های سنگینش از جمله ویژگی‌های منحصر به فردِ سبك بازی او محسوب می‌شوند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: